Warsztaty UX #3 odbyły się 20.09.2013 w IdeaPlace. Na spotkaniu zajmowaliśmy się problemem projektowym w aplikacji do planowania diety, tworzonej przez firmę Cohesiva. Do tego celu zastosowaliśmy technikę design studio.

Prezentację Igi Mościchowskiej nt design studio można obejrzeć na Slideshare:

Fotorelacja

Zobaczcie galerię zdjęć z trzecich Warsztatów UX we Wrocławiu. Fotorelację przygotowała Barbara Lubczańska.

Fotorelacja Projekty

Program Warsztatów UX

18.00 – 18.05 – Przywitanie gości

Krótkie wprowadzenie do idei Warsztatów UX, omówienie planu spotkania oraz firm i osób, dzięki którym inicjatywa stała się możliwa.

18.05 – 18.15 – Technika UX: o design studio

Prezentacja na temat design studio – na czym polega i jak ją zastosować w procesie projektowym. O technice opowiedziała Iga Mościchowska z WitFlow.

18.15 – 18.30 – Kontekst: o problemie projektowym Cohesiva

O problemie projektowym i samej aplikacji opowiedzieli Kasia Marchocka i Mateusz Gajdzik z Cohesiva.

18.30 – 20.00 – Tworzenie rozwiązań w grupach

Uczestnicy Warsztatów, podzieleni na kilkuosobowe zespoły,  pracowali nad rozwiązaniem problemu. Technika design studio wymaga ścisłej kontroli czasowej, dlatego prace przebiegały pod dyktando minutników :)

20.00 – 21:00 - Omówienie projektów przy poczęstunku

Omówienie projektów i napotkanych wyzwań.

AFTERPARTY

Integracja w zaprzyjaźnionej klubokawiarni Lot Kury.

Partner merytoryczny

Partnerem merytorycznym trzeciego Warsztatu UX jest Cohesiva -  informatyczny oddział specjalny, którego podstawowym uzbrojeniem jest technologia Java Enterprise Edition a w jego sztabie zasiadają certyfikowani i zaprawieni w boju ScrumMasterzy. Misją oddziału jest udzielanie bliskiego wsparcia dla regularnych zespołów programistycznych Klientów, poprzez udział we wspólnie realizowanych projektach, a także tworzenie na zlecenie wysokiej jakości produktów informatycznych.

Sponsor poczęstunku

Efekty prac wszystkich grup omawialiśmy przy pizzy sponsorowanej przez Cohesiva.

Sponsorzy

Gadżety dla uczestników, które uprzyjemnią prace projektowe, ufundowało SMT Software – firma programistyczna tworząca kompleksowe rozwiązania IT.

Upominki – niespodzianki, które wzmocnią kreatywność uczestników Warsztatu UX#3 i pozwolą rozmasować zmęczone synapsy dostarczy właściciel magazynu internetowego AdMonkey.

Dla grupy, która zrobi najlepsze wrażenie na kliencie i organizatorach Warsztatu, wydawnictwo  Helion ufundowało książki – bardzo przydatne dla projektantów wydanie „Prostota i użyteczność” autorstwa Giles’a Colborne’a.